چگونه می‌توان نیاز روزانه بدن برای تامین مواد مغذی لازم را تامین کرد?

behnam roshanibehnam roshani
82 بازدید

مواد غذایی مورد نیاز مادر

مواد غذایی مادران شیرده

مواد غذایی مورد نیاز مادر

باید یک برنامه مشخص داشته و به خاطر داشته باشید غذای سالم بخوریم مهم‌ترین چیز وجود تعادل در رژیم غذایی شما اصل هدف فقط پر کردن شکم شما نباشد .

  1. مصرف پروتئین (گوشت مرغ، گوشت قرمز ،تخم مرغ ،ماهی ،لبنیات، آجیل ،لوبیا، و دانه ها )دو تا سه وعده در روز
  2. خوردن سبزی هایی که برگ سبز تیره و زرد دارند سه وعده در روز
  3. خوردن میوه دو وعده در روز
  4. وجود غلات کامل( نان گندم، بلغور جو دوسر و پاستا )در رژیم روزانه
  5. نوشیدن آب در روز به میزان کافی برای کاهش تشنگی شما زیرا بسیار ری از مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند احساس تشنگی می‌کنند

اگر شما گیاهخوار هستید باید مطمئن شوید زینک کافی در رژیم غذایی شما وجود دارد.

زینک در مواد غذایی از قبیل میوه خشک دانه های خشک لبنیات دانه و عسل وجود دارد همچنین آهن یک ماده مغذی حیاتی است و شما باید آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید .

می‌توانید از برگ‌های سبز سبزیجات برای تامین آهن مورد نیاز بدنتان استفاده کنید ممکن است شما برای تامین ویتامین ب ۱۲ نیاز به مصرف مکمل داشته باشید تا ویتامین ب ۱۲ مورد نیاز نوزاد تامین شود.

چقدر باید بخوریم؟

در دوران شیردهی شما به کالری بیشتری نیاز دارید اضافه وزن شما در دوران بارداری با شیر دادن به نوزاد از بین می‌رود . شما روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بیشتر نیاز دارید در شش ماهگی وقتی نوزاد خوردن غذای جامد را شروع کرد که مقدار شیر شما کاهش می یابد و شما باید کالری کمتری مصرف کنید.

چگونه می توان به وزن قبل از بارداری خود رسید؟

شیر دادن انرژی زیادی می سوزاند اما با این وجود چند ماه طول می کشد.  تا شما به وزن قبل از بارداری خود برسید اما توجه به برخی نکات در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند . بخارپز کردن گریل کردن آبپز کردن یا کاسترول با گوشت قرمز کم چرب مرغ و ماهی سبزیجات پنج وعده در روز میوه دو وعده در روز لبنیات کم چرب مارگارین و کره مقدار بسیار کم حداقل نیم ساعت ورزش در روز.

از چه چیزی باید پرهیز کرد؟

غذای پرچرب مانند چیپس و غذاهای آماده چرب مواد غذایی شیرین مانند آبمیوه و نوشیدنی بدون الکل کیک و بیسکویت شیرین.

چه چیزی نباید بخوریم؟

مادری که به نوزاد خود شیر می دهد باید درباره برخی مواد غذایی که برای شیردهی مناسب نیستند.

اطلاعات کافی داشته باشد ممکن است این غذاها تاثیر منفی روی نوزاد بگذارند . اما خبر خوب این است که اگر شما رژیم سالم دوران بارداری خود را حفظ کنید . نیازی به تغییر رژیم در دوران شیردهی نیست همچنین اگر شما هر گونه علائمی در نوزاد مشاهده کردید از خوردن آن ماده غذایی پرهیز کنید .

در اینجا برخی مواد غذایی که تاثیر منفی روی نوزاد می گذارند ذکر شده است

  1. غذاهای پر ادویه مانند فلفل تند
  2. مرکبات
  3. کافوئین این زیرا در خواب نوزاد اختلال ایجاد می کند البته به مقدار متعادل و کم می تواند مصرف کرد
  4. مصرف الکل.
دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4511+ محصولات
254+ سفارشات تکمیل شده
+1242 کاربران
22+ مطالب وبلاگ
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت